måndag 15 augusti 2016

Måndag 15/8

God kväll!

Kvart över åtta ringde Tedenrud. Han satt med KT och läste att en man i 70-årsåldern hade drunknat i Nykroppa. Nu ville han höra att det inte var jag som varit ute. I så fall hade de nog skrivit 80-årsåldern.
Fint väder gjorde att jag laddade tvättmaskinen med lakan. Det gäller att få hängt dem ute när det går. Dessutom har jag en mängd otvättade liggande, så det är behövligt.

Tog fram högtrycken och blåste av några ställen för att få rent före målning. Under tiden som jag väntade på att det torkade körde jag bort det ris som blev när jag ansade buskar.
Jag höll på att trampa på en liten huggorm när jag lastade riset. Jag sa: "Nu ligger du still under tiden som jag hämtar kameran. Det är säkert 20 år sedan jag såg en huggorm på tomten. Snok har jag däremot sett ett flertal gånger nere vid sjön. Inte fan låg han kvar. När jag hämtade andra lasset fick jag se honom igen. Han låg hopringlad som en hundskit och denna gång stannade han tills jag hämtat kameran och fått en bild.

God natt!


Inga kommentarer: