lördag 29 oktober 2016

Lördag 29/10

God kväll!

0-gradig morgon, sol och fint.

Lördagen blev en kulturdag.
Vid lunch var det dags för vernissage på Kvarnen. Det var Lars Mattsson, som inte haft någon utställning på flera år, som nu visade sig igen. Jag har ett flertal av hans naturmotiv sedan tidigare. Nu fanns det några som jag inte har något emot, men i så fall måste jag flytta eller ta bort någon annan. Tål att tänka på.

På hemvågen blev det ett besök hos Sten-Åke och Susanne med prat och kaffe.

Lotta hade ringt mig i förmiddags och undrat om jag skulle följa med på konsert i Karlskoga med The Legends. Vid sjutiden infann jag mig hos Lotta med son och vi travade iväg till Bregårdsskolans aula.
Det var ett tretimmars program inkluderande en paus på 30 minuter. Det var fullt ös hela tiden. Henrik Åberg tolkade Elvis Presley, Johnny Duvert gjorde Roy Orbison och Jerry Carlsson gjorde Jerry Lee Lewis. Orkester och doaflickor var också med. Ett program som avslutades med stående ovationer.

God natt!


Inga kommentarer: