tisdag 1 augusti 2017

Tisdag 1/8

God kväll!

Ett skapligt väder och vi begav oss iväg på en liten resa. Vi tänkte besöka Njupeskärs vattenfall. Av någon anledning missade vi avtagsvägen och fortsatte till Idre där vi tog dagens lunch. Tack vare missen träffade vi på ett antal renar som var ute på vägen. Det fanns massor av dem. De med stora fina horn missade jag eftersom kameran inte var tillgänglig då den låg i baksätet.
 När han fick se mig vände han.
 Denna fotograf lyckades bättre.
 Vaja med kalv.

 Innan vi kom fram till parkeringen var det stopp. Bilar var parkerade efter vägkanten 500 meter innan. Till slut kom vi fram och lyckades hitta en lucka. Det var en jättestor parkering och bilden visar bara en bråkdel.
Visar några bilder från vår rundvandring.
Turen var ca 4 km.


En liten paus före sista etappen.
Sveriges högsta vattenfall, 93 meter med 70 meter fritt fall.


Till sist två björnungar innan det var dags för kafeterian.

God natt!

1 kommentar:

lotta sa...

Nu blev jag riktigt avis hihi det enda sommarmålet jag inte kommit till ännu 😛😁😍😍😍 men jag hinner nog innan vintern 🙏😂👍 ja det jättefint !! Kram