tisdag 24 oktober 2017

Tisdag 24/10

God kväll!

Gympamorgon. Samtliga tyckte att det gick trögt och var jobbigt idag. Jag skyllde på att gårdagens röjning satt i kroppen.

Tog vägen förbi lagret för att se att allt var rensat och undanflyttat. Avslutet av affären sker på torsdag förmiddag.

En tur till Filipstad för att köpa några flaskor vin. Vi har vinlotteri varje vecka på Rotary där vinsten går till ungdomsstipendier. Det är en "vinkännare" som inhandlar vinet men han har en förmåga att få ett glapp mellan leveranserna. Då har jag fått ta någon flaska från mitt förråd. Nu har jag skaffat några reservflaskor. Passade samtidigt på att äta lunchen på Louise. Där träffade jag barnbarnet Sofie med dotter.

Nu är transporten till Örebro på fredag löst. Jag hämtar upp Sten-Åke i Karlskoga när han slutar arbetet klockan ett. Eftersom jag skall vara på Lasarettet 14:30 stämmer det bra.

Tv-kvällen en blandning av hockey, fotboll, Fråga Lund och Veckans Brott.

God natt!

Inga kommentarer: