fredag 1 november 2013

Fredag 1/11

God Kväll!

Under förmiddagen ringde Birgit och undrade om jag skulle in till Filipstad. Hon ville gärna åka med för att handla inför helgen. Eftersom jag inte hade hittat min gravlykta, där jag brukar sommarförvara den, skulle jag in. Vi åkte in och delade på oss i centrum. Bl.a. besökte jag Greks. Expediten frågade: "Hur är det att vara här igen?" När jag såg frågande ut fortsatte hon "Det var väl du som hade Leko?" De har försäljning i Lekos gamla lokaler. Nej, svarade jag, det var min lillebror.
Hur känns det Janne? Helt plötsligt blev du sju år äldre, fick mindre hår och mer skägg och blev kraftigare och starkare. Men hon kan ursäktas. Det är inte den första som tagit miste trots att vi inte är det minsta lika, enligt mitt sätt att se.

Under eftermiddagen fick jag besök av Thomas, som hade varit uppe och tänt ett ljus hos Anita. Han berättade att My, Lailas dotter, hade rest till Australien.

Jag avslutade den ljusa delen av dagen med att gå ut och blåsa bort de sista löven för i år. Eventuellt kommer jag att rensa gångarna ner till sjön från löv. Det beror på kommande väder.

God Natt!


1 kommentar:

Janne sa...

Kan man inte se skillnad på oss måste man vara blind. Jag har massor med hår på huvudet, och inte en massa hår som trillat ner på hakan.
Sen ser ju jag betydligt yngre ut. Det hon kan ha känt igen var eventuellt rösten, för det var det som Christian på ICA tog oss på att vi var bröder.
Han trodde jag var minst 10 år yngre.
Många kära hälsningar från din många år yngre broder Janne.