lördag 2 november 2013

Lördag 2/11

God Kväll!
 
Alla Helgons Dag och gravsmyckning.
Under de senaste dagarna har betydligt fler gravstenar än tidigare lagts ner. Det konstiga är att det sitter decimeterlånga sprintar så man tycker att de skall tåla en hel del belastning. Jag tycker att föräldrarna skall lära sina ungar att på kyrkogården är det ingen lekplats där man skall klättra på stenarna. Då hade inga olyckor hänt! Dessutom bör man visa respekt och vistas där utan stoj och glam.

Anitas gravsten stod i alla fall på plats och det vore konstigt annars. Den monterades ju för fem år sedan och då borde reglerna vara ganska tydliga.

I samband med att jag åkte till Karlskoga för att se BIK-Mora lämnade jag över Lemmy till Lotta. Nu behöver jag inte springa och rätta till mattor i ett eller plocka hårtussar.

Sten-Åke och jag såg hur BIK slog Mora i en match där BIK ledde med 3-0 efter första perioden. Andra blev mållös och den tredje vann Mora med 1-0. Matchen slutade alltså 3-1 efter full tid inför 2424 personer.

När jag kom hem efter matchen fortsatte jag med att titta på hockey. Denna gång på TV, där Färjestad lyckades vinna hemma mot Luleå med 3-0. För FBK mycket värdefulla poäng.

God Natt!

Inga kommentarer: