måndag 23 november 2015

Måndag 23/11

God kväll!

Många födelsedagar i november. Hade min mor levt skulle hon blivit 99 år idag.

Vid 11-tiden fick jag ge mig iväg till Ica. Hade inte handlat under förra veckan för jag trodde jag skulle klara mig till onsdag denna veckan, men kaffet räckte inte.

På hemvägen passade jag på att besöka Susanne innan hon skulle iväg till eftermiddagspasset. Det blev en pratstund och kaffe. Under förra veckan hade hon meddelat i sin blogg att tillverkningen, där Sten-Åke och Sammy jobbar, skulle flytta till Danmark under april. Nu var det inte bara tillverkningen som skulle flytta, utan hela företaget. Det innebär att de kommer att få sluta. Jag har alltid tyckt att allting försämrades när amerikanarna kom in som ägare och det har bara gått utför med företaget. Enligt mitt sätt att se verkar det vara vansinne att flytta från Karlskoga. Det är ju tur att man hunnit bli så gammal att jag hann sälja företaget innan detta gjordes.

God natt!

Inga kommentarer: