onsdag 4 november 2015

Onsdag 4/11

God kväll!

Tidig morgon till Karlskoga och gympa. Nu är det verkligen mörkt vid 7-tiden. Bosse har nu lyckats få med en kompis som verkar vara intresserad av fortsättning. Idag hade vi dessutom en sjuksköterska som hoppas kunna fortsätta med oss, beror mycket på arbetstider.

Det var längesedan jag pratade med lillebror, men idag när jag gick in på Elon för att köpa ett lysrör träffade jag på honom. En liten pratstund vid bilen i kylan.

I kväll fick jag besök av två smågrabbar som undrade om jag hade något att panta. Jag såg mig själv tillsammans med Gunnar när vi som 12-13 åringar gick runt och samlade tidningar. Hans pappa, som var fastighetsskötare, lånade ut ett rum i källaren där vi kunde förvara dem tills det var dags att lasta en cykelkärra och åka till skrothandlaren och sälja dem. Dels fick vi läsa tidningar gratis och dessutom lite pengar i fickan. Givetvis fick de en kasse med gamla ölburkar. Man skall ju gynna eventuellt blivande småföretagare.

God Natt!

Inga kommentarer: