onsdag 8 juni 2016

Onsdag 8/6

God kväll!

Veckans första gympapass. På vägen till Nykroppa ringde Susanne. Hon visste att jag skulle till Karlskoga Lasarett under eftermiddagen och göra en synundersökning. Jag hade fått remiss efter att jag varit på Synsam och klagat på glasögonen. Troligen hade jag fått begynnande grå starr. Eftersom jag skulle få droppar före undersökningen, som gjorde att pupillerna vidgades och synen blev sämre under ett par timmar vågade hon inte låta mig åka ensam utan hade beordrat Sten-Åke att följa med.
Undersökningen visade mycket riktigt att det var grå starr på gång, men eftersom jag hade värden som visade att det var en bra bit kvar tills jag inte fick köra bil tyckte läkaren att det var alldeles för tidigt att operera.
Jag hade mycket väl kunnat köra hem, men eftersom Sten-Åke var med fick han fullfölja uppdraget.
Innan hemfärd passade vi på att besöka Katrinedalskrogen eftersom magarna var tomma.

Under kvällen blev det ett besök på ICA, där jag bl.a. träffade lillebror och fick en pratstund. Trots att vi bor i samma region är mötena glesa.

God natt!

Inga kommentarer: