söndag 19 juni 2016

Söndag 19/6

God kväll!

I går när Lillemor och Anders travade iväg frågade Anders när jag var uppe på morgonen. Han trodde att de skulle komma tillbaka tidigt. När det var lunchtid och de inte kommit började jag fundera på om det hade hänt något. Då dök de upp, lite slitna tycktes det. De hade haft det bra, men problem med mygg under kvällen. Nu klarade de sig ganska bra eftersom de hade hatt med myggnät som de plockade fram. Även detta var ju en test innan resan upp till norr.
Jag fixade lunch under tiden som de var nere i sjön och doppade sig. De hade haft med sig ett par liter jordgubbar när de kom i går så det blev en hel måltid.

Under dagen har jag skällt ut en katt och kört ner den från taket på en fågelholk, där han tagit plats för att fånga en fågel. Det blev ingen bild eftersom jag ville få bort kattskrället så fort som möjligt.

God natt!

Inga kommentarer: