onsdag 20 juli 2016

Onsdag 20/7

God kväll!

Återigen en fin sommardag. Åkte in med bilen till Karlskoga. Vid servicen hade de sett att en fjäder var brusten. Eftersom bilen gått så långt passade de på att byta båda.
Jag fick låna en VW Caddy. Eftersom bytet skulle ta ca 2,5 timmar tog jag en sväng till Örebro och Jula och räknade med att åka tillbaka vid lunchtid. Hade inte varit länge på Jula när de ringde och meddelade att det skulle ta längre tid eftersom det var problem med att få loss delarna. Då blev det en rundvandring i Mariebergs affärer. Köplusten infann sig inte så det fick bli lunch. Till slut åkte jag tillbaka till Karlskoga och gjorde några små ärenden, men klockan stod nästan still. En tur till KAPRO:s lager för att se om hyresgästen var där. Inte, men hela planen full med gods.
Återvände till bilfirman och tog mig an tidningar och kaffeautomaten och efter en timme var det klart så att jag kunde åka hem. Extraarbetena behövde jag inte betala utan tidigare sagt pris gällde.

God natt!

Inga kommentarer: