måndag 30 juli 2018

Måndag 30/7

God kväll!

Efter frukosten började jag lite lätt med taket i arbetsrummet. I arbets- och gästrummet har jag problem med att färgen på vissa ställen har lossnat från den spända pappen. Tänkte först byta tak men gör ett försök med att ta bort det som släppt samt spackla i kanterna. Det är bara så varmt att arbeta inomhus så jag tar lite i taget.
 Före behandling
 Efter spackling.

Jag fick besök av Ingegerd Höglin när hon tittade efter posten. Jag satt på verandan och hon kom upp. Jag fick veta att Roland hade fiskat mört och lagt i en mjärde under natten. Det hade blivit ett 15-tal kräftor, väldigt små och han hade slängt tillbaka samtliga. Gjorde ett försök med mörtfiske vid kvällskröken, men inte ett liv. Avslutade och tittade på Allsång på Liseberg.
 Vid lunchtid när jag var på väg till sjön hörde jag en motorcykel. Av ljudet att döma var den vid huset. Vände, och mycket riktigt. Det var Sten-Åke som kom och ville att jag skulle knyta en slips till hans brors begravning.

Efter uppdraget blev det någon timme vid sjön och några dopp. Mycket behagligt i vattnet, 28 grader i vattnet och lika varmt på land.

God natt!

Inga kommentarer: