fredag 9 juli 2021

Fredag 9/7

 God kväll!

Samma väder, sol och värme.

När jag tittade till tomaterna under gårdagen såg jag att planteringslådornas vattenbehållare i stort sett var tomma. Efter frukosten lastade jag kärran full med vatten och fyllde på så nu klarar de sig ett tag.

Även denna dag kom gräsklipparen fram och nu gällde det de små mattorna.

Jag har inte grillat fram till nu men i eftermiddags tog jag fram gasoltuben och det fick bli grillat för första gången i år. När jag skall slänga ihop lite mat går det snabbast med köksspisen så det har blivit det normala.

Numera har det blivit vattning av blommorna i utekrukorna var och varannan dag. Idag var en sådan dag.

Idag visade sig ett rådjur med ett kid. Trodde att det bara var det som blev slaktad för någon vecka sedan som gick här. Såg också att de varit framme och tagit knopparna på pelargonerna på nedre trappstegen.
God natt!


Inga kommentarer: