torsdag 8 juli 2021

Torsdag 8/7

 God kväll!

En solig dag med en temperatur på ca 25 grader.

Plockade ihop en massa tidningar samt olika emballage och åkte och slängde i återvinningscontainrarna. Hade precis hunnit hem och satt och slickade på en glass när telefonen ringde. Det var Susanne som hade gjort en rabarberpaj till ett par kompisar som hade tänkt komma men fått förhinder. Nu kom hon med den till mig i stället. Sofie sökte sin mor så det slutade med att även hon och Stina kom och fick en smakbit.

Senare på dagen tog jag fram trimmern. Tråden var slut men jag hittade en rulle i uthuset så jag gjorde i ordning en ny omgång och körde det som missades i går.

Dagens tv blev orientering där såväl Sveriges damer som herrar tog guld i stafett. Fortsatte med nyheter och Morden i Helsingör.

Jag har köpt ett 5-pack kompressionsstrumpor och i eftermiddag krängde jag på mig ett par. Faktum är att det känns riktigt bra nu i kväll. Får köra ett tag för att testa.

God natt!  

Inga kommentarer: