tisdag 7 juli 2015

Tisdag 7/7

God kväll!

En ganska fin dag om man bortser från att det blåste för mycket. Det gjorde att jag fick kratta upp en massa tallkottar innan roboten körde igång. Det är en nackdel att det finns några träd som står alldeles för nära gräsmattorna.

Det blev ett besök hos Birgit, som blev glad att hon fick prata av sig vid kaffebordet och visa runt bland alla blommor.

Lämnade tillbaka nycklarna till Kvarnen och på hemvägen tittade jag in hos Susanne och Sten-Åke, där jag även träffade Sofie och Abbe. Eftersom jag redan hade ätit avböjde jag inbjudan till mat, men tackade ja till kaffe och jordgubbar med grädde.

När jag kom hem plockade jag fram gräsklipparen och hade precis börjat klippa när jag fick besök av Thomas och Laila. Det blev även här samling kring kaffebordet och lite nyheter.
 Filipstads-Tidning är intressant.

God Natt!

Inga kommentarer: