lördag 9 januari 2016

Lördag 9/1

God kväll!

Nu har vintern blivit mer normal med temperatur runt minus 10 grader.

Eftersom jag lovat en medlem, som skulle ha jour på museet idag, att byta dagar, åkte jag in till Filipstad till 12.00. Räknade med ett fyratimmars långsamt pass. Denna gång flöt det på bra. Dels var det skidor på TV:n och dels blev det en del besökare som gärna ville prata.

Efter passet, hem och gjorde lite mat innan jag tänkte fortsätta till Karlskoga för matchen BIK- Vita Hästen.
Precis när jag hade ätit fick jag besök av Thomas och Laila. Eftersom jag skulle iväg blev inte besöket så långvarigt, men vi hann med en kaffetår och årets första semlor, som de hade med sig.

BIK gjorde en bra match under tre perioder och borde haft mer än ett mål i första perioden, då de var klart överlägsna. Andra perioden var mållös men i tredje kom det tre stycken, det sista i tom kasse. Matchen slutade 4-1. (1-0, 0-0, 3-1) inför drygt 3000 åskådare. Det var fritt inträde för tjejer i alla åldrar och före och i pauserna var det levande musik, så det var ett riktigt håll i gång.

God natt!

Inga kommentarer: