lördag 22 juli 2017

Lördag 22/7

God kväll!

En riktigt fin morgon. Vindstilla och skinande sol. Kaffe på verandan.
 Fint torkväder så det fick bli en tvätt.
 På vägen till sjön tittade jag in i växthuset.
 Satte mig och bara njöt.
 Tog säsongens första dopp. Tänkte mig ett snabbdopp, men det blev en liten simtur trots att det bara var 24 grader.
 Som sällskap hade jag en och annan fågel samt någon båt som tuffade förbi.
 Lotta ringde och en timme senare kom hon och Viktor. Lotta njöt i vattnet,
 men sonen var en riktig badkruka.
 Med förenade krafter sjösatte vi båten. Efter en roddtur ligger den förtöjd och väntar på kommande fisketurer.
 Efter grillat och rabarberpaj blev det lite lek
innan det var dags för hemfärd för paret,

Vad kan slå Strandkullen och Östersjön en fin sommardag? Jag vet inget!

God natt!

1 kommentar:

lotta sa...

Tack för en fin dag 😊 o du har så rätt ; det är svårslaget 😋😊 kram