söndag 16 juli 2017

Söndag 16/7

God kväll!

En helmulen morgon och under förmiddagen kom det utlovade regnet. Enligt min mätare kom det 12 mm och först vid 20-tiden släppte molnen fram några solstrålar.

Susanne ringde och frågade om jag ville följa med dem till Restaurang Träslottet. Vid tvåtiden plockade de upp mig. Där blev det mat i massor. Väldigt stora portioner och hur jag ansträngde mig blev en tredjedel kvar. Susanne fick med sig en dogbag och nu har Sten-Åke en hel matlåda till morgondagens jobb.
På hemvägen tittade vi in på ICA Maxi. Där hade de fina lavendelplantor, så det blev ett par. Måste tänka på fjärilbeståndet.

Har haft mailkontakt med broder Kjell-Åke, som gjorde en stor hjärtoperation för några dagar sedan. Under de närmaste sex veckorna får han inte göra mycket. Han går ut ett par gånger om dagen och tar en kvarts promenad.
 Mycke mat blev det!
Under kvällen lite ljusare himmel.

God natt!

Inga kommentarer: