måndag 4 september 2017

Måndag 4/9

God kväll!

Idag lyckades jag komma fram och få kontakt med ögonavdelningen i Örebro. Har försökt ett flertal gånger eftersom jag väntar på gråstarrsoperation och vill veta när det kommer att ske. Fick beskedet att jag är med på listan men att det troligen inte blir förrän i oktober eftersom de har haft problem med operationspersonal.

Strax efter var det dags att ge sig iväg till Vårdcentralen. För ett år sedan var jag inne och tog prover. Då visade det sig att jag hade något nedsatt njurfunktion och skulle kolla upp det efter ett halvår. Jag hade inte så brått med att beställa tid så det tog ett helt år. Nu visade det sig att alla värden var bra. Jag tror inte att jag känner mig friskare än när jag besöker vårdcentralen och ser andra besökare. Det är nästan så man skäms över att inte ha några allvarligare krämpor när man kommer dit.

God natt!

Inga kommentarer: