söndag 3 september 2017

Söndag 3/9

God kväll!

Idag åkte jag in till Filipstad för att ta en runda på Oxhäljamarken. Ställde bilen vid Susanne och Sten-Åkes, där jag hittade en parkeringsplats. Tänkte mig upp till ishallen, men vände efter halva vägen. Mycket folk trots att det var söndag, men vädret lockade ut många. Det blev inte mycket handlat. En honungsburk av Långkvist, mannen från skogen, samt brända mandlar och en kartong kokosbullar.

När jag skulle åka hem träffade jag på familjen Larsson-Svensson och blev bjuden på kålsoppa innan det bar iväg hem. Under promenaden träffade jag på ett par bekanta, Solweig och Karl-Erik samt Christer Larsson som var på väg hem.

Hemma blev det idrott. Finlandskampen, fotbollsmatchen mot Vitryssland som Sverige vann samt hockey Krakow mot Brynäs. Seger för Brynäs.

God natt!

Inga kommentarer: