fredag 18 januari 2019

Fredag 18/1

God kväll!

En riktigt kall morgon. Vid halvåttatiden visade termometern minus 19,6 grader. Det fick bli lunchtid innan jag tog på mig skoteroverallen och handskar som skall klara 30 minusgrader. Det gäller tydligen inte mig eftersom jag frös ganska rejält om fingrarna när jag hade plogat färdigt efter ca en timme.

Den sena lunchen fick bli tillsammans med skidskyttestafetten för herrar där Sverige kom in som sexa. Inte så dåligt med tanke på att två reserver ingick i laget.

Under kvällen såg jag första perioden mellan Pantern-Västerås. Västerås gjorde 1-0 efter tretton sekunder. När perioden var slut hade de ökat på med ytterligare två mål genom två pp-spel. Något BIK borde studera. Domare var Sandahl från Filipstad. Efter första perioden gick jag vidare till Rapport och På spåret.

God natt!

Inga kommentarer: