onsdag 16 januari 2019

Onsdag 16/1

God kväll!

I dag har det snöat mer eller mindre hela dagen. Inga stora flingor, men det har blivit ungefär decimetern. Hittills har jag inte plogat denna vintern, men med tanke på att plogbilen kommer att lägga upp vallar vid infarten, passade jag på under dagen att förbereda mig genom att montera plogen på   4-hjulingen.

Under eftermiddagen tog jag en tur till Filipstad för lite matinköp. Vägen var moddig och otrevlig så jag bestämde mig då för att avstå kvällens match i Nobelhallen. På väg från ICA tittade jag in till Susanne på lite eftermiddagsfika då det för en gångs skull inte fanns någon gästbil utanför.

BIK-Karlskrona gick på cmore så jag fick ändå se matchen. I tredje perioden hade BIK 4-1 men ledningen krympte till 4-3.  Eklind gjorde sitt tredje mål till ställningen 5-3. I slutet fick BIK en utvisning och Karlskrona tog ut målvakten men BIK lyckades klara tiden ut.

God natt!

Inga kommentarer: