tisdag 12 februari 2019

Måndag 11/2

God morgon!

Måndagen var ett dygns resdag. 12.50, lokal tid, hämtades vi av buss för färd till flygplatsen. Kom till platsen vid 14-tiden och planet som skulle starta 17.00 var en halv timme försenad så det blev en god stund i väntan.

Flygresan var en timme längre på hemresan än på ditresan och vi landade i Örebro vid 23.30-tiden, svensk tid.

När vi väntade på väskorna försökte jag starta dieselvärmaren. Efter att sökt riktning mot bilen, lyckades det, så när vi kom fram till den var rutorna isfria och en behaglig värme mötte oss.

Hemma i Nykroppa var vi vid 2-tiden och då blev det sängen direkt. Möttes av plogade infartsvägar och jag såg framför mig hur Stefan och Sten-Åke slet i sitt anletes svett för att vi skulle kunna komma in på tomten. Man får buga och tacka!

Det är inte roligt att sitta i en flygfåtölj i tolv timmar. Trots lite bättre klass är det omöjligt att hitta en bekväm ställning under längre tid. Det värker och kliar i fötter och hela kroppen blir mörbultad. Slumrar en stund, sen är det att börja vrida och vända på sig igen. Det är tur att man inte gör så många resor nu för tiden.

Fortsatt god dag! Nu skall jag ha kaffe och lite svensk frukost, får se om jag kan komma i närheten av hotellets.

Inga kommentarer: