måndag 8 juli 2019

Måndag 8/7

God kväll!

Larmet visade ett fel och jag ringde Securitas som sa att det var dags för batteribyte. Inget som påverkade larmets funktion.

Började arbetsdagen med gräsklippning på stigar till sjön samt vid uthuset. När jag var nästan klar kom Lotta och Viktor. Viktor hade frågat efter jobb eftersom han ville tjäna lite pengar. Jag hade valt ut jobb vid båthuset till honom.

När han skrapade och Lotta borstade väggytor körde jag med röjsågen vid båthuset för att rensa upp lite långt gräs och sly.

När jag röjt färdigt satte jag mig och tittade ut över sjön. Såg måsungarna som nu delvis simmade och delvis flög omkring sina stenar. Såg också fem lommar som simmade omkring mellan dyken. Troligen en familj med tre ungar. På avstånd fick jag en på bild. Tyvärr en liten prick.

Viktor fick börja på norrsidan och skrapa bort mossa som bildats längst ner på väggen.

God natt!

Inga kommentarer: