tisdag 9 juli 2019

Tisdag 9/7

God kväll!

Varje år brukar jag träffa mina bankkontakter ett par gånger om året. Förra gången bestämde vi att vi skulle träffas hemma hos mig. Det var dags idag. Samtidigt hade jag städhjälpen här men bostaden rymmer fler så det var inget problem. Vi var inte i vägen för varandra. De kom på utsatt tid, exakt 10.30. Efter visning och därefter genomgång om vad som varit och vad som skulle komma var det dags för lunch. I går när Lotta var här var Prästbäcken igenbommat. Om det var tillfälligt vet jag inte, men vi bestämde oss för Hennickehammar. Mycket folk, men vi blev mätta och nöjda innan vi återvände var och en till sitt.

Efter någon timmes vila efter bastant lunch tog jag tag i röjsågen och i drygt en timma röjde jag efter infartsvägarna. Svettig och varm avslutade jag arbetsdagen.

I kväll blir det nog ingen film eftersom jag har fastnat i en bok som håller mig vaken långt in på natten. Den är tjock så den räcker ett tag till.

God natt!

Inga kommentarer: