torsdag 25 juli 2019

Torsdag 25/7

God kväll!

Idag kändes det ännu varmare än igår. Det arbete jag gjorde förlade jag till båthuset för att få lite svalka från sjön. Jag har åtminstone klarat av ett av sommarprojekten, att olja in trägolv och bryggor. Verandagolvet och grillens plattform tog jag tidigt i våras och idag var det bryggorna runt båthuset som fick sin strykning.

Efter strykningen med svett rinnande i ansiktet blev det ett dopp i det fortfarande 28-gradiga vattnet. Torkade i solen och återvände till huset innan svetten började rinna igen.

Till middag fick det bli grillat.

Hittills bara nyheter på tv:n. Får se om det är någon lämplig film nu lite senare.
 Nästan lite avundsjuk på fåglarna som sitter på en sten och tittar när en annan får slita.
Riddarsporrarna har spridit sig. Originalfärgen är lite rosafärgad men de nya får en klarblå färg. Snyggare tycker jag.

God natt!

Inga kommentarer: