lördag 15 augusti 2020

Lördag 15/8

God kväll!

Började dagen med att ladda en tvättmaskin.

Hade sett ett enkelt recept på inlagd gurka som jag fastnade för. Behövde dillkronor, så strax efter 9.00,  när Ica i Storfors öppnade, var jag där. Endast en bil på parkeringen och tanten gick när jag kom så det var inga problem med avstånd där inte.
Hem och gjorde en sats på ett kilo.

På eftermiddagen när jag fyllt vattenbehållarna i växthuset fortsatte jag till sjön. Nu var det nya burar utlagda till höger om båthuset och längre ut guppade ytterligare flöten.
Mätte vattentemperaturen och det var drygt 25 grader så jag kunde inte motstå ett avkylande dopp. Därefter hem och åt en lite senare lunch. Det blir inte så mycket mat i värmen. Hade tidigare gjort en sallad som jag tog.

Lite hockey under eftermiddagen, Växjö mötte HV. Växjöseger med 5-1. TV-kvällen avslutades med Kommissarie More.

God natt!

Inga kommentarer: