lördag 8 augusti 2020

Lördag 8/8

God kväll!

Vaknade halv sju. Eftersom jag hade nio kräftburar i sjön kravlade jag mig upp. Vid sjön möttes jag av en spegelblank yta och en morgon så fin den kan bli.
Av de nio burarna var det kräftor i sju, men mörten var borta i samtliga. Det blev trettio stycken, men ganska små. Ett flertal låg på gränsen till tillåtet.
Åkte in till Storfors och skaffade dillkronor och kokade dem under förmiddagen.

Vid 13-tiden var jag bjuden till Carina och Stefan i deras sommarstuga, ca 8 kilometer söder om Storfors. De köpte den för ett år sedan och de har lagt ner mycket arbete och fått en riktigt fin stuga ett hundratal meter från sjön. Jag blev bjuden på en god kycklinggryta som premiärlagats idag.
Lite senare kom Samuel på besök. Han jobbar som elektriker och skulle koppla en del elektriskt. Han hade med sig en drönare och körde omkring mellan träden. Verkligen imponerande.

Hemma igen blev det vattning av krukor och växthus. Kvällen avslutades med en TV-4 film. Har sett den tidigare, men blev ändå sittande till slutet.

God natt!

Inga kommentarer: