torsdag 27 augusti 2020

Torsdag 27/8

God kväll!

En fin och betydligt bättre dag än väntat efter alla prognoser.
Rotary med nio medlemmar på mötet trots att det hålls rejäla avstånd mellan platserna kring borden.

Under eftermiddagen kom den första jultidningsförsäljaren, men jag bad honom komma tillbaka i morgon eftersom jag var i full färd med matlagning till kvällens gäster, gympakompisarna från Karlskoga. Det skulle komma sex stycken men en var bortrest och en hade fått förkylning med feber. Totalt blev vi fem och vi hade en trevlig kväll tillsammans.
De var nöjda med maten och jag hade satsat på säkra kort. Det blev kräftsoppa som förrätt, fläskfilé i ostsås och pannacotta till dessert.

Det blir en diskmaskin i kväll, resten tar jag i morgon.

God natt!

1 kommentar:

lotta sa...

Den rätten hade jag inte gjort på länge !! Tack för påminnelsen 😁
Härligt 👍