måndag 13 september 2021

Måndag 13/9

 God kväll!

En solig och fin arbetsdag. Efter frukosten blev det arbetskläderna på och ut i det fina vädret.

Hängde på mig röjsågen och röjde under den stora eken vid iskällaren.

Frågan var vad jag skulle ha till lunch efter röjningspasset. Tänkte först ta en soppa som jag alltid har i beredskap. Fick se att det fanns ett halvt vitkålshuvud och då beslöt jag mig för att bryna kålen. Normalt brukar jag smaksätta med sirap när jag bryner kål till brunkål eller till kålpudding. Den hade jag gjort slut på så då tog jag söt chilisås istället. Det blev en typ av asiatisk brunkål. Till det en tjock grillkorv. Enkelt men gott.
Efter maten blev det en omgång med grensågen och nu tog jag bort en massa grenar och tunnade ut bersån. Nu har det samlats ett par kärror som kommer att köras ner till rishögen för att eldas upp till våren.

TV-kvällen har ägnats åt nyheter och Huss.

God natt!


Inga kommentarer: