måndag 25 oktober 2021

Måndag 25/10

 God kväll!

Jag brukar numera träffa min bankkontakt två gånger per år. I juni träffade jag min nuvarande kontakt som ersatte min gamla som gick i pension i juni. Idag ringde han och tyckte att det var dags att träffas och vi bokade ett möte. Nu har de blivit så tillmötesgående så vi träffas hemma hos mig.

Under eftermiddagen blev det en tur med lövblåsen. Borta vid uthuset har träden släppt alla löv så där blåste jag bort och rensade undan. På de stora gräsmattorna dröjer det ett tag till eftersom två stora ekar ännu inte fällt sina löv. Stefan blåste undan för någon vecka sedan men det dröjer nog någon vecka innan man kan göra klart.

När jag bänkat mig vid TV:n ringde det på dörrklockan. Det var systerdottern Katrin som helt apropå dök upp. Hon hade lämnat dottern Signe i Säffle och fortsatt till Filipstad och hälsat på Susanne. När hon fortsatte mot Karlskoga för att besöka Marina tittade hon in i Nykroppa. Ett trevligt men ganska kort besök. Efter Karlskoga skulle hon vidare till Stockholm eftersom hon hade arbetsdag i morgon. Det blev en lång dagstur i bil.

God natt!

Inga kommentarer: