lördag 23 september 2023

Lördag 23/9

 God kväll!

I morse var det två flugor som gett sig den på att jag skulle upp strax efter sju. Det blev lite tidigare frukost och tidningsläsning än vanligt när jag går upp efter ljuset.

Rosorna som jag tyckte var så fina har nu försvunnit i en rådjursmage.

Idag blev det rester till lunch eller rester av rester. För några dagar sedan hade jag makaroner och korv. Jag tyckte att jag inte hade så mycket makaroner så att det kunde delas på två gånger så jag hällde i alltihop. Det blev mycket när det var kokt. Tänkte på makaronpudding från ungdomsåren så det vattnades i munnen. Plockade fram ett recept och gjorde en pudding som räckte till drygt två gånger.

Idag har det blivit mycket idrottstittande. Såg en snutt från Lidingöloppet. På eftermiddagen blev det både fotboll och hockey. Degerfors fick stryk av Malmö med 2-1 och Färjestad mötte också Malmö och fick stryk med 3-1 efter ett mål i tom kasse. Färjestads första förlust efter tre vinster.

God natt!


Inga kommentarer: