onsdag 27 september 2023

Onsdag 27/9

 God kväll!

En mulen och disig morgon. Under eftermiddagen kom solen fram.

En tur till Ica för veckans inköp. På hemvägen tittade jag in hos Sten-Åke. Han hade inte möjlighet att följa med på kvällens hockey.

Idag sa jag upp prenumerationen hos vinklubben. Två gånger har jag suttit hemma och väntat utan att de kommit. Senaste gången fick jag ett meddelande strax före 14.00 på leveransdagen att leveransen var flyttad till denna veckan. Ett misstag kan vara okej men inte två. Eftersom jag inte dricker så mycket vin har jag ändå vin ett par år fram i tiden.

Kvällens match var mötet mellan BIK och Tingsryd. Det blev stryk med 4-2 trots att BIK låg över större delen av matchen. Trots flera tillfällen med powerplay spel lyckades de inte få in ett enda mål. Däremot släppte de in ett. Det skulle egentligen varit utvisning för backen fick en klubba i ansiktet som inte sågs av en enda domare trots att han blev liggande. Kvällens publiksiffra var 2.144, ca 700 mindre än förra matchen.

God natt!

Inga kommentarer: