måndag 9 december 2013

Måndag 9/12

God Kväll!

Anna-dagen, då lade man lutfisken i blöt i min ungdom. I dag tror jag inte man kan köpa fisken på samma sätt som då, en torkad fisk som luktade som den fisk som hundarna kan få.

Ja, då var säsongens första plogning avverkad. Det var lätt snö, ca 10 cm djup. Tänkte först inte ploga eftersom de sa på TV att det skulle bli milt igen.

Annars har det blivit mest datajobb. En andelsägare i Sälenhuset har sålt sin andel och därför har jag gjort ett nytt andelsbevis med alla andelsägare. Det åligger kassören. När jag lagt dem i kuvert för att skicka ut tänkte jag till. Varför skicka brev? Nu var frimärken påsatta så det fick bli så. I fortsättningen får det bli e-mail.

En tur till Filipstad för att försöka få tag på en julklapp. En av de få jag köper. Det fanns inte utan har nu köpt en på nätet. Samtidigt en snabb tur till Susanne med en hög tidningar.

God Natt!

Inga kommentarer: