tisdag 24 december 2013

Tisdag 24/12

God Kväll!
 
Jag hade tänkt att ha en lugn och ensam kväll framför tv:n på julaftonen. Men se, det gick inte. Antingen skulle jag åka till Marinas, där även Lotta med ungar skulle vara eller också hos Susanne där det också var fullt hus. Ungarna tror inte att jag klarar en julafton allena.
 
Nu gjorde jag så att jag åkte till Karlskoga och Marina vid lunchtid, där det blev kaffe med ett 15-tal olika kakor. Tog inte av allt. Senare på eftermiddagen åkte jag till Susanne där det var julbord. På så vis fick jag kortare hemresa.
 Hos Marina var det massvis med paket runt granen.
 Emelie var hemma från Mora och visade att första barnbarnsbarnet var på gång.
 Hos Susanne var brorsbarnet Assar på besök, barnbarn till Rose-Marie. Nu har han blivit mer bekväm med den skäggige tomten. Det var lite otäckt i början, tyckte han.
 Dagen till ära har Abbe klätt sig till fest. Här med sina föräldrar.
 Här hade man naturgran och också massor av klappar.
 Sofie i öppnartagen.
Trots att jag sagt att jag inte skall ha julklappar blir det paket från såväl Anitas som mina barn. Det är bara att buga och tacka och ta emot. Allt finns inte på bild.

God Natt!

Inga kommentarer: