onsdag 28 januari 2015

Onsdag 28/1

God Kväll!
Då var det återigen plusgrader och dessutom regn i luften, smått men blött.
Började dagen med att ploga, men gav snart upp. Snön var väldigt blöt och tung och det var svårt att få undan den åt sidorna. Plogade endast garageuppfarten. Jag var rädd att någon bult eller stag till plogen skulle gå sönder.
 Eftersom jag har en 4-hjulsdriven bil är snön inget problem. Kommer någon annan in och kör fast får jag väl dra loss dem.
Vid plogningen samlas snön i stora klumpar.

Vid lunchtid var det dags att skjutsa Gudrun till Karlskoga och bussen för hemfärd.

När jag var inne i Filipstad för att posta ett par brev passade jag på att hälsa på hos Susanne. Hon hade fått inbjudan till middagsbesök när Sten-Åke kom hem från jobbet. Det var Sofie, som hade besök av en liten väninna på sju år, som ville ha lite fest. Nu blev även jag medbjuden. Det var Ellas älsklingsrätt, stuvade makaroner med korv och köttbullar. Efteråt följde kaffe med glass.


God Natt!

Inga kommentarer: