torsdag 22 januari 2015

Torsdag 22/1

God Kväll!

När jag startade resan till Karlskoga i morse hade jag minst 20 cm snö på gårdsplanen, ett par grader kallt och fortsatt snöflingor i luften.

Under gympan blev det ett pass med intervall. Först kondition och därefter styrka. Det verkade som att Carola ville visa att hennes pass var tuffare än Milon-passet.

När jag åkte till Tedenrud för besök före Rotary köpte jag med de första semlorna i år.

På Rotary var det två damer från STF som berättade om hur de jobbade med ensamkommande flyktingbarn.
När jag kom hem var det bara att slänga på sig skoteroverallen, sätta sig på 4-hjulingen och skotta bort snön. Det blev även handskottning av trappor och veranda, där det blåst in mycket snö. Ett plus var att snön var lätt. En eloge till snöplogsbilen som kör undan de största vallarna vid mina infarter.

God Natt!

Inga kommentarer: