fredag 20 mars 2015

Fredag 20/3

God Kväll!

För att få lite arbetslust slängde jag på mig snickarbyxorna när jag gick upp. Det är lättare att köra igång med arbete när man ställt in sig på det. Eftersom det var längesedan det städades tog jag badrum och toaletter. Efter att jag. i tidigare solsken, sett att dammet började lägga sig blev det även dammvippan på känsliga ställen. Vem vet, i morgon kanske det blir kök och hall som får sig en duvning.

Idag var det solförmörkelse. Hos mig var det mulet, så inget syntes av spektaklet. Jag fick en känsla av att det var något mörkare när det var dags, men om det var inbillning eller ej vet jag inte. Nu skall nästa tillfälle inträffa om 24 år. Det blir ju ett lämpligt 100-årsfirande, om det inte är mulet då. Största minnet av solförmörkelse har jag från 40-talet då pappa sotade fönsterglasbitar, som vi skulle titta igenom. Det är minnet, om vi såg någon måne skymma solen har jag inget minne av.

Nu har BIK meddelat att det inte blir någon förlängning med tränaren Lenny Eriksson. Ett klokt beslut. Tre år är nog max för en tränare i en klubb. Om inte annat måste spelarna anstränga sig för att visa den nye tränaren att de är värda att vara på isen. Gamla meriter duger inte.

Det blev en resa till Karlskoga och revisorn för att lämna in underlaget till årsbokslutet och deklarationen för Invest. Samtidigt ett besök till sportaffären för inköp av skosnören till joggingskorna. En nackdel med liten bostadsort, finns bara vanliga skosnören.

Retar upp mig på hur tittarna röstar i Let´s Dance. Det fanns två par som dansmässigt låg sämre till än det som fick lämna.

God Natt!



Inga kommentarer: