torsdag 5 mars 2015

Torsdag 5/3

God Kväll!

Idag skippade jag gympan och även besöket hos Tedenrud.

Åkte in lagom till Rotarymötet, dock utan att handhälsa på någon. Kände mig betydligt piggare än vad jag gjort de senaste dagarna. På mötet var det vår medlem Lars Stenmark som berättade om hur Chematur hade blivit kinesiskt under senaste året.

På vägen hem kändes det som vår i luften. Solsken och vid Lunedet gick ett 20-tal svanar. Även vid Prästbäcken var det en som simmade omkring.

Även BIK:s hockeymatch skippade jag. Började titta på Malmö- Rögle, men sedan läste jag att BIK visades i Viasatsport.se. Fortsatte med den matchen samtidigt som den andra fick rulla på en tv och på den andra visades HV71-Skellefteå. Sedan sägs det att vi inte klarar mer än en sak i taget. BIK-Björklöven gick till förlängning, där Björklöven avgjorde, 2-1. Som jag ser det, det gamla vanliga, att snurra i egen zon utan att få ut pucken. Det låter så bra när tränaren uttalar sig i tidningen om hur de skall spela. Man kan ju fråga sig, varför gör de inte så? Tre tränare borde väl få ut vad de menar.

God Natt!

Inga kommentarer: