lördag 21 mars 2015

Lördag 21/3

God Kväll!

Tittade ut och såg att det kommit ett snötäcke. Det var ju väntat, men otrevligt i alla fall.

Tog en städförmiddag, denna gång fick det bli köket och hallarna..

Gjorde mig iordning för att åka in till Filipstad och vernissage på Kvarnen. Det var min tjänstgöringsdag och normalt åker jag in i god tid, men idag blev jag lite sen. När jag kom ut i bilen kom tanken, jag hade ju glömt att hämta nyckeln. Chansade att det kunde vara någon annan i styrelsen som var där så att det var öppet. Till Filipstad i 140. Ingen tur, det var låst. Ringde Barbro Wohlrab, som jag visste har nyckel. De var på väg ut. Hade jag ringt någon minut senare hade det varit kört, men nu löste det sig. Utställarna dök upp och vi hade öppet i exakt rätt tid, ´Men normalt skall man ju ha tagit fram cider och tilltugg tills man öppnar.

Utställarna, mor och dotter, Kjerstin Krantz och Birgitta Dahlman, var ganska nöjda efter dagens slut. Det hade varit drygt 50 besökare och åtta tavlor blev sålda.

God Natt!

3 kommentarer:

lotta sa...

hihi du blir ju "mänsklig" på äldre dar hihi men kör försiktigt iaf och det var väl inte det bästa väglaget heller!! "bättre att missa en minut än att missa hela livet!" men gott det ordnade sig bra för det brukar det göra :) kram /Lotta

S-O Svensson sa...

Ja, tänk om det stått 50 pers. och knackat på dörren

lotta sa...

hihi