söndag 28 februari 2016

Söndag 28/2

God kväll!

Först, en dag för sent, GRATTIS till Emelie som igår klarade tjejklassikern genom att genomföra sista momentet, Tjejvasan! Jag såg segrarinnan gå i mål, men på upploppet fanns inte Emelie. Kanske hon kom lite senare.

Idag tog jag fram 4-hjulingen och skrapade bort den ganska höga snökanten vid infarten. Plogbilen hade dock kört rent vid huvudinfarten, så att jag kunde köra in när jag kom hem i fredags. Han hade antagligen sett att jag inte var hemma eftersom jag brukar ta en del av hans del då jag plogar den infarten. Eftersom jag, liksom räven, vill ha två utvägar körde jag rent även vid den andra. Hade tänkt ta enbart snövallen, men det blev alltsammans.

Hade två val i eftermiddags, antingen se FIF-Grums i Filipstad eller Sundsvall-BIK på datorn. Det blev det senare, där BIK vann med 5-2 och hamnade på 5:e plats i tabellen efter de 52 matcherna.
 Domherren hälsade mig välkommen hem.
Isen har skjutits upp mot land. Inte konstigt att det var svårt att få båthuset att stå på plats då det stod enbart på en stenkista. Numera är det fyllt med ca 300 ton sten sedan många år tillbaka.

God natt!

Inga kommentarer: