torsdag 9 februari 2017

Torsdag 9/2

God kväll!

Åkte i god tid till Karlskoga för att träffa Tedenrud före Rotarymötet. Rotary samlar pengar bl.a. genom att betala en tjuga om vi varit med i tidningen, fyllt år eller liknande. Pengarna går till stipendier till studerande som väljs ut varje år. Numera är jag sällan i tidningen men häromdagen hade de hittat en bild på mig sedan trettio år tillbaka när de skrev om de företag som utsetts till årets företag genom åren. De sa att de känt igen mig eftersom jag såg likadan ut idag som då. Jag svarade att det var för jäkligt att man som 50-åring såg ut som närmare åttio. Det fick bli en sedel i kannan. Jag hade även tur i vinlotteriet och vände hemåt med en flaska.

Under eftermiddagen en tur till vårdcentralen för blodtryckskontroll eftersom det var dags att skaffa nytt recept. Trycket låg bra så det är bara att fortsätta med samma piller.
Kommunen håller fortfarande på med avloppsledningen.

God natt!

Inga kommentarer: