fredag 7 december 2018

Fredag 7/12

God kväll!

När jag vaknade i morse hade det kommit ett snötäcke på ca 5 cm. Det började redan i går kväll, men då trodde jag att det skulle övergå i regn eftersom det var 0-gradigt och har varit hela dagen. Snöplogen var ute och jag tänkte ta fram plogen och köra undan, men eftersom det inte var något problem med snövallar fick det vara. Väntar att det smälter bort eller att det kommer mer så att det känns nödvändigt att ta bort snön.

För ett tag sedan såg jag ett recept på slottsstek med gräddsås. Idag, när jag inte var upptagen med något, körde jag igång i köket. Gjorde efter receptet och fick en god sås och till köttet blev det kokt potatis, pressgurka och gelé. Eftersom jag inte skulle ut med bilen blev det ett glas vin dessutom.

Kvällen har varit framför TV:n, en blandning av "På spåret" och matchen MODO-Leksand. Modo hade 2-0 efter två minuter men Leksand kom tillbaka och matchen slutade 3-2 till Modo.

God natt!

Inga kommentarer: