söndag 30 december 2018

Söndag 30/12

God kväll!

Grattis till Emma i Kristinehamn på födelsedagen!

Halv sex i morse satte jag mig vid TV:n. Kom in i mitten av andra perioden mellan Sverige-USA i junior-VM. Ställningen var då 1-0 till Sverige och inte långt senare hade de gjort både 2- och 3-0. Då plingade det till i mobilen. Det var min lillebror i Kalifornien som gissade att jag tittade på matchen och sände ett sms. Allt efter att matchen ändrade karaktär blev det ett växlande av meddelanden. Kan tala om att i tredje kvitterade USA till 4-4 från 4-0 under de sista 10 minuterna. I förlängningen gjorde Sverige mål och vann med 5-4. Tänk hur tekniken snabbt förändrats. När Kjell-Åke flyttade till USA 1964 fick man beställa telefonsamtalet och efter en väntan, på ibland en timme, kopplades samtalet. Extra lång väntetid vid Nyår när man ringde och önskade Gott Nytt År.

Halv ett hämtade jag Gudrun vid busstationen i Karlskoga och vid tretiden anlände vi till Strandgången i Kristinehamn dit vi var bjudna för att gratta Emma på 23-årsdagen. Träffen hölls hos föräldrarna och förutom vi var också morföräldrarna där.

Nu har vi avslutat tv-kvällen med Repmånad och nyheter.

God natt!

Inga kommentarer: