måndag 24 december 2018

Måndag 24/12

God kväll!

Ca 15 grader kallt och därför lämpligt att frosta av frysen. Flyttade ut allt fruset till verandan. Efter någon timme begrep jag att jag inte skulle hinna klara av att få igång frysen innan jag skulle till Susanne och Sten-Åke på julmiddag. Flyttade därför över maten till altanen för att inte rävarna eller vargarna skulle äta upp alltsammans.

Tiden rann iväg snabbt som bara den, men så råkade.jag titta på klockan i sovrummet och den var en timme senare än den på armen. Jag hade dagen till ära bytt klocka till den lite finare eftersom det var julafton. Nu visade det sig att jag inte hade ställt om den från sommartid och helt plötsligt hade jag en timma tillgodo.

Klockan 15.00 infann jag mig hos Svensson-Larsson tillsammans med deras barn och familjer och åt julmat. Efter kaffet med en massa sött tackade jag för mig och återvände hem till frysen. Torkade ur och satte igång den. Har fyllt en korg, men tar resten i morgon eftersom jag räknar med att det skall vara så kallt så att det inte tinar på altanen. Det är en del som skall rensas bort. Det är det sämsta med frys att det blir en del som blir liggande år efter år.

God fortsättning och God Natt!

Inga kommentarer: