måndag 14 oktober 2019

Måndag 14/10

God kväll!

En mulen och blöt morgon. Efterhand klarnade det upp och då passade jag på att köra in möblerna på verandan för vinterförvaring i uthuset.

Fick inbjudan till Kyrkans hus på lördag. Det får alla som under året fyllt 80 och 90 år samt de över 90. Det skulle bjudas på smörgåstårta och underhållning. Nu kan jag inte gå eftersom jag vid samma tidpunkt tackat ja till ett föredrag om cancer och efterföljande lunch.

Jag hade köpt ett halvt vitkålshuvud vid senaste besöket på Ica. Visste inte riktigt vad jag skulle hitta på till lunch. Då såg jag vitkålsstuvning framför mig och det vattnades i munnen. Fram med recept och det blev en lyckad stuvning samt några skivor stekt falukorv. Smaskigt!

Under eftermiddagen blev det ett pass med röjsågen och under kvällen tv-nyheter samt Fartblind.

God natt!

Inga kommentarer: