onsdag 23 oktober 2019

Onsdag 23/10

God kväll!

Under oktober duggar födelsedagarna tätt. Idag var det Tedenruds tur att fylla år, denna gång 75. Jag dök upp på Lambergsgatan klockan 11.00 för att fira honom. Det blev ett längre besök än jag tänkt, men det var ett bra tag sedan vi träffats.

När jag kom hem hade jag tänkt mig ett pass med röjsågen men valde istället lövblåsen. Mest beroende på att det var torrt och fint att blåsa. Jag började borta vid uthusen och drar mig mot boningshuset. Det är en välsignelse att kunna blåsa bort löven istället för att kratta. Inga blåsor i händerna!

Under kvällen var det dags för besök i Nobelhallen där BIK mötte Karlskrona. Det startade bra med 1-0 i första perioden. Andra startade ännu bättre och den vann BIK med 4-1. Sista perioden blev mållös och därmed segrade BIK med 5-1 inför 2.104 åskådare.

God natt!

Inga kommentarer: