onsdag 22 juli 2020

Onsdag 22/7

God kväll!

En riktigt fin svensk sommardag.

Tog fram gräsklipparen och klippte vid uthuset. När jag var klar tog jag en paus och fixade förmiddagskaffe. När det precis var klart kom Susanne och Sten-Åke med veckans ICA-inköp. Istället för kaffe föreslog de lunch och vi åkte iväg.

Vi passerade Storfors och likaså Kristinehamn. Då började målet ta form i min skalle. Måste vara Sjötorp med slussarna.. Mycket riktigt chauffören styrde in mot centrum. Har inte varit där sedan de gjorde om genomfarten utanför byn. Det verkade som att alla turister kommit dit. Det var bilar, cyklar och båtar i stor mängd. Nu fanns det gott om matställen och det vi valde hade rejäla avstånd och beställning, servering och betalning vid borden.
Efter maten blev det en tur förbi slussen där ett par båtar slussades. Därefter hem och då var troligen min semestertripp för i år avslutad.
Krogen med gott om utrymme och god mat.
Ressällskapet
Båtpriser runt 2 miljoner på de två båtar som slussade. Utkiken i fören.

God natt!

3 kommentarer:

lotta sa...

Kul 😊 men iom att vi firar semester hemma verkar turistmålen väldigt välbesökta som här,, väldigt mycket folk överallt 😎 och det är väl lika i Sjötorp 😋 gott att va i Sverige ändå. 👍❤️😊 Kram

S-O Svensson sa...

Ja, vem kunde tro att lilla Sjötorp skulle dra så mycket folk.

lotta sa...

Alltid mycket folk där på sommaren 😊 iaf när jag varit där 😎 men nu är det väl extra mycket 😋