söndag 5 juli 2020

Söndag 5/7

God kväll!

Var tog sommaren vägen? Den var kort och intensiv. Idag vaknade jag till helmulet och småregnande som höll på mer eller mindre hela dagen. Man kan tycka att det skulle räcka med Corona.

Efter frukosten ringde jag upp Tedenrud och kollade läget. Även han var fullt frisk trots att han själv handlar den mat han behöver.

Eftersom blodtrycksmedicinen var på upphällningen beställde jag ny via 1177. Nu är det tre år sedan trycket kollades, om man bortser från min egen koll. Trots det kommer de att skriva ut nytt utan att kontakta mig, garanterat.

Har inte varit utanför dörren på hela dagen. Till slut var jag tvungen att hitta på något. Denna gång blev det skjortstrykning och tvättsortering.

Kvällen avslutades med Maria Wern, en film som jag sett tidigare, men eftersom minnet är kort var den nästan som ny..

God natt!

Inga kommentarer: