fredag 15 juli 2022

Fredag 15/7

 God kväll!

Vaknade pigg vid 6-tiden. Normalt vänder jag på mig och somnar om, men idag var det tji. Istället för att gå upp vid åttatiden fick det bli vid sex. Vid halv sju hade jag laddat såväl en tvättmaskin som kaffebryggaren. Tidningarna kom inte förrän närmare åtta så det blev en ganska lång förmiddag. Gav växthusväxterna in omgång med gödning. Likaså växterna på altanen.

Min stora jasminbuske har en massa torkade grenar. Rensade bort en del av dem innan det kom några regndroppar då jag avbröt. Nu blev det inget mätbart regn men eftersom jag påbörjat lunchen blev det det istället.
Under kvällen blev det lite friidrott och matchen Norge - Österrike. Norge var tvingade att vinna för att gå vidare men lyckades inte utan förlorade med 1-0.

God natt!


Inga kommentarer: